Cum să crești aportul de legume

Legumele sunt o sursă excelentă de carbohidrați de calitate ce vin însotiți de vitamine, minerale, antioxidanți și fibre.
Cu toate că știm cât de benefice ne sunt legumele, când vine vorba să le consumăm zilnic, întâmpinăm dificultăți.

Iată câteva surse de inspirație pentru cum să crești consumul de legume în moduri atractive și usoare.

1. Smoothie-uri și supe

Dacă nu îți place gustul unor legume sau consistența, adaugă-le în sucuri și supe alături de alte ingrediente delicioase. În sucul de fructe poți adăuga o mână de spanac. Acesta este o sursă excelentă de carotenoizi (pe care organismul îi transformă în vitamina A), vitamina C, acid folic, fier si calciu.
Păstarnacul merge de minune în supa cremă de sfeclă roșie, alături de morcovi și ceapă. Acesta are efect antioxidant, antireumatismal, antipiretic și diuretic, depurativ.

2. Rețetele preferate gătite altfel

Poți “ascunde” legume tăiate mărunt în omletă, orez, sosul pentru paste și chiar în pizza făcută în casă. O alternativă pentru blatul clasic de pizza ar fi un blat din conopida.

Daca îti place să mananci ovăz dimineața, o modalitate bună să crești volumul mesei cu puține calorii în plus este să adaugi dovlecel. Acesta este bogat în potasiu, vitamina C, betacaroten și conține calciu, fosfor, fier, magneziu, zinc și vitaminele B1, B2 si B9. Are efect antiinflamator, menține sănătatea ochilor și a sistemului nervos.

3. Legume “sub acoperire” în deserturi

Data viitoare când ai poftă de ceva dulce încearcă să adaugi dovleac plăcintar în compoziția de brioșe, clătite, prăjituri. Este, ca și dovlecelul, bogat în betacaroten și antioxidanti, iar semințele conțin fitosteroli cu efect de reducere al colesterolului rău și triptofan, un adjuvant natural pentru starea de bine și un somn liniștit.

Raluca Dinu
Raluca Dinu
Medic rezident Diabet, Nutriție și Boli Metabolice

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.